CONCEPȚIA CONȘTIENTĂ

2351

CE ÎNSEAMNĂ O CONCEPȚIE CONȘTIENTĂ

Pregătire versus hazard în conceperea unui copil

Oamenii alocă pentru cumpărături zile întregi și chiar luni, căutând casa, mașina sau chiar rochia potrivită. Atleții care aspiră să participe la Olimpiadă se antrenează ani în șir. Fotbaliștii nu joacă în Supercupă fără pregătire. Studenții își optimizează rezultatele la teste studiind și aflându-se într-o stare mentală bună înainte de examen. Ei nu se prezintă la test cu pregătire zero și nu se îmbată în noaptea de dinainte.

Iar pentru a concepe un copil ?

Puțini tineri care se căsătoresc se gândesc să se pregătească pentru viitorul lor rol de părinți. Când se hotărăsc să aibă un copil, nu se întreabă: Suntem oare pregătiți să fim părinți? Suntem sănătoși? Avem mijloacele financiare necesare pentru a crește un copil? Avem calitățile de care un copil are nevoie ca să fim pentru el un exemplu constant și să-i oferim siguranță și alinare în toate împrejurările?

Unii părinți au copii pentru a da un sens căsniciei lor. Alții aduc copii pe lume pentru a satisface un instinct atavic de procreare. Unele femei simt că ceasul biologic le anunță că e momentul să se gândească serios la concepția unui copil, altele au chiar un motiv secret: „Dacă fac un copil, poate că soțul meu va sta mai mult acasă sau se va schimba.”

Cercetătorii moderni afirmă că felul în care cineva a fost conceput și dezvoltarea sa embriologică influențează tiparele vieții viitoare. Concepțiile întâmplătoare, concepțiile nelegitime și concepțiile traumatice devin fundamentele unor tipare inconștiente în viața copilului care rezultă din ele.

Cea mai inspirată și recomandată atitudine pentru viitorii părinți este cea în care ei oferă unei ființe deosebite posibilitatea de a veni pe lume, creîndu-i conștient cele mai bune condiții pentru a-și forma corpul fizic și trăsăturile de caracter.

Concepția conștientă presupune ca părinții să-și dorească un copil cu multe calități: sănătos, inteligent, iubitor, talentat, curajos, atent, empatic, capabil, înțelept, norocos etc. Este important ca lista să continue cu calități universale, pentru a permite viitorului copil să-și dezvolte potențialul în maniera sa unică, neinfluențat de prejudecățile sau preferințele părinților. Pentru a dobândi aceste valențe, copilul are însă nevoie de participarea nemijlocită a părinților săi în perioada prenatală, participare care presupune de fapt un mod de viață armonios, o alimentație sănătoasă, gânduri luminoase, trăiri pline de bunătate, frumusețe, iubire.

Iată ce spun unii învățătorii spirituali despre concepția conștientă:

Lawrence Vijay Girard – „N-ar trebui să tratăm cu ușurătate răspunderea aducerii unui suflet în această lume. Sufletul, ca spirit individualizat, este prin definiție o parte din Dumnezeu. Ca părinți, suntem păzitorii, în plan fizic, ai acestei expresii a lui Dumnezeu… Trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a fi demni de asta.”

Otoman Zar-Adusht-Hanish – Părinții care aduc pe lume un copil „la întâmplare” – fără pregătire și ignorând responsabilitățile lor parentale – comit „o crimă care nu numai că le va sta dinainte în prezența conștiinței, dar va continua să se reflecte și să acționeze asupra lor în zilele ce vor veni”. (Inner Studies)

Torkom Saraydarian – Majoritatea copiilor sunt, din nefericire, copii „nedoriți sau pentru venirea cărora nu s-a făcut nici o pregătire”. Dacă lucrurile vor continua tot așa, viitorii copii se vor naște într-un mediu mai poluat și în condiții nefavorabile pentru sănătatea și dezvoltarea lor. „În ce fel ne putem justifica dacă nu am fost precauți și am adus pe lume copii pentru a ne satisface instinctele, părinții sau ca roade inevitabile ale plăcerilor noastre?” Părinții influențează copii pe care îi aduc pe lume. Ei sunt răspunzători de „suferința, durerile și eșecurile copiilor lor”. (Woman, the Torch of the Future)

Harold W. Percival – În Grecia antică, femeile care așteptau un copil se înconjurau de „obiecte care conduc la nașterea de copii sănătoși, frumoși și nobili”. Copii lor aveau în general calitățile fizice dorite, dar nu caractere nobile și forță intelectuală. Și asta pentru că o mamă care dorește să aibă un copil plin de haruri, trebuie să cultive aceste calități în ea însăși, „să-și controleze dorințele și să se concentreze asupra unor subiecte elevate înainte de concepție”. (Thinking and Destiny)

Omraam Mikhaël Aïvanhov – „Câți oameni care vor să aibă copii se preocupă să știe dacă îndeplinesc într-adevăr condițiile pentru aceasta: dacă sunt sănătoși și au mijloacele materiale pentru a-i crește și, mai ales, dacă au calitățile necesare ca să fie pentru acești copii un exemplu, o siguranță, un sprijin în toate circumstanțele vieții! Ei nu se gândesc la toate aceste lucruri. Aduc pe lume copii, iar aceștia vor crește singuri, prin puterile lor, se vor descurca cum vor putea și, într-o zi, vor avea ei înșiși copii, în condiții la fel de jalnice sa și părinții lor.”

„Trebuie deci să se revizuiască totul de la început, iar începutul înseamnă momentul concepției copiilor. Părinții nu se gândesc că trebuie să se pregătească cu luni de zile înainte, cu ani, ca pentru un act sacru.”

Dosthora Mudalihamy Warnasuriya – Viața lungă, rezistența, inteligența vie, abilitățile de viață și moartea, toate își au originea în momentul concepției.

(Sri Lankan Science for Conceiving Gifted Children)