Asociația de Educație Prenatală

Pregătire versus hazard în conceperea unui copil

Oamenii alocă pentru cumpărături zile întregi și chiar luni, căutând casa, mașina sau chiar rochia potrivită. Atleții care aspiră să participe la Olimpiada, se antrenează ani în șir. Fotbaliștii nu joacă în Supercupă fără pregătire. Studenții își optimizează rezultatele la teste studiind și aflându-se într-o stare mentală bună înainte de examen. Ei nu se prezintă la test cu pregătire zero și nu se îmbată în noaptea de dinainte.

A concepe un copil este un act sacru.

 

 

 

Cu toate acestea, puțini tineri care se căsătoresc se gândesc să se pregătească pentru viitorul lor rol de părinți. Când se hotărăsc să aibă un copil, nu se întreabă: Suntem oare pregătiți să fim părinți? Suntem sănătoși? Avem mijloacele financiare necesare pentru a crește un copil? Avem calitățile de care un copil are nevoie ca să fim pentru el un exemplu constant și să-i oferim siguranță și alinare în toate împrejurările?

 

Unii părinți au copii pentru a da un sens căsniciei lor. Alții aduc copii pe lume pentru a satisface un instinct atavic de procreare. Unele femei au un motiv secret: „Dacă fac un copil, poate că soțul meu va sta mai mult acasă sau se va schimba.” În cazul în care cuplul fie nu dorește un copil și resimte emoții negative – teamă, mâhnire, mânie – sau unul din cei doi dorește un al partener, copilul poate crește suportând consecințele negative, psihice și fizice, care decurg de aici.

Cercetătorii moderni afirmă că felul în care cineva a fost conceput și dezvoltarea sa embriologică influențează tiparele vieții viitoare. Concepțiile întâmplătoare, concepțiile nelegitime și concepțiile traumatice devin fundamentele unor tipare inconștiente în viața copilului care rezultă din ele.

 

Ce spun învățătorii spirituali despre concepția conștientă:

 

 

 

Lawrence Vijay Girard – „N-ar trebui să tratăm cu ușurătate răspunderea aducerii unui suflet în această lume. Sufletul, ca spirit individualizat, este prin definiție o parte din Dumnezeu. Ca părinți, suntem păzitorii, în plan fizic, ai acestei expresii a lui Dumnezeu… Trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a fi demni de asta.”

(Doorway to a New Lifetimes, Childbirth from a Spiritual View)

 

Otoman Zar-Adusht-Hanish – Părinții care aduc pe lume un copil „la întâmplare” – fără pregătire și ignorând responsabilitățile lor parentale – comit „o crimă care nu numai că le va sta dinainte în prezența conștiinței, dar va continua să se reflecte și să acționeze asupra lor în zilele ce vor veni”. (Inner Studies)

 

Torkom Saraydarian – Majoritatea copiilor sunt, din nefericire, copii „nedoriți sau pentru venirea cărora nu s-a făcut nici o pregătire”. Dacă lucrurile vor continua tot așa, viitorii copii se vor naște într-un mediu mai poluat și în condiții nefavorabile pentru sănătatea și dezvoltarea lor. „În ce fel ne putem justifica dacă nu am fost precauți și am adus pe lume copii pentru a ne satisface instinctele, părinții sau ca roade inevitabile ale plăcerilor noastre?” Părinții influențează copii pe care îi aduc pe lume. Ei sunt răspunzători de „suferința, durerile și eșecurile copiilor lor”. (Woman, the Torch of the Future)

 

Harold W. Percival – În Grecia antică, femeile care așteptau un copil se înconjurau de „obiecte care conduc la nașterea de copii sănătoși, frumoși și nobili”. Copii lor aveau în general calitățile fizice dorite, dar nu caractere nobile și forță intelectuală. Și asta pentru că o mamă care dorește să aibă un copil plin de haruri, trebuie să cultive aceste calități în ea însăși, „să-și controleze dorințele și să se concentreze asupra unor subiecte elevate înainte de concepție”. (Thinking and Destiny)

 

Omraam Mikhaël Aïvanhov – „Câți oameni care vor să aibă copii se preocupă să știe dacă îndeplinesc într-adevăr condițiile pentru aceasta: dacă sunt sănătoși și au mijloacele materiale pentru a-I crește și, mai ales, dacă au calitățile necesare ca să fie pentru acești copii un exemplu, o siguranță, un sprijin în toate circumstanțele vieții! Ei nu se gândesc la toate aceste lucruri. Aduc pe lume copii, iar aceștia vor crește singuri, prin puterile lor, se vor descurca cum vor putea și, într-o zi, vor avea ei înșiși copii, în condiții la fel de jalnice sa și părinții lor.”

„Trebuie deci să se revizuiască totul de la început, iar începutul înseamnă momentul concepției copiilor. Părinții nu se gândesc că trebuie să se pregătească cu luni de zile înainte, cu ani, ca pentru un act sacru.”

„Adesea, după o seară de chef, după ce au mâncat și au băut mult alcool, ei concep un copil. Iată momentul pe care l-au ales, dacă mai putem spune că l-au „ales”! /…/ Un copil care vine pe lume încărcat cu asemenea elemente nu poate fi decât prima victimă a propriilor lui părinți.” (O educație care începe înainte de naștere)

 

Dosthora Mudalihamy Warnasuriya – Viața lungă, rezistența, inteligența vie, abilitățile de viață și moartea, toate își au originea în momentul concepției.

(Sri Lankan Science for Conceiving Gifted Children)

 

 

Pregătirea parentalității: învățăturile tradițiilor spirituale

India – Bhagavad Gita ne reamintește că marile suflete sunt atrase de gândirea, vorbirea și acțiunea corectă, precum și de iubirea, armonia și bucuria care se reflectă în relațiile dintr-un cuplu.

De aceea, este în interesul cuplului să se pregătească pentru venirea unui copil: să se purifice de toxine, să sporească echilibrul trupului, minții și spiritului prin meditație, odihnă și o hrană sănătoasă, să renunțe la tutun, alcool, droguri și așa mai departe.

Pitagora – Acest filozof grec a fondat un institut în care femeile să învețe despre căsnicia perfectă, împletirea a două suflete în miezul vieții și al adevărului.

Preotesele mai vârstnice sau o înaltă preoteasă le sfătuia pe femei despre timpul favorabil conceperii unui copil sănătos, precum și despre igiena fizică și morală în perioada sarcinii.

Femeile învățau cum să îndeplinească această lucrare în concordanță cu legea divină. (Schuré, Pythagoras and the Delphic Mysteries)

 

Școlile Misterelor grecești (anul 500 înainte de Hristos) – Femeile din antichitate primeau o pregătire și o inițiere feminină, pentru a-și îndeplini îndatoririle ca soții și ca mame. Școlile Misterelor grecești le învățau pe femei cum să aleagă persoana potrivită pentru a se căsători și cum să aducă pe lume copii sănătoși, puternici, frumoși, iubitori, magnetici, inteligenți.

Aceste femei inițiate au dat naștere unor mai filozofi, poeți, eroi, dansatori, artiști, arhitecți și sculptori. Încă mai admirăm faptele, sculpturile și cântecele lor sublime.

 

 

Copii lor dezvoltau trupuri frumoase, așa cum se poate vedea în sculpturile din timpul lui Pericle, precum Venus.

 

Tibet – Cuplurile se pregătesc fizic, emoțional, mental și spiritual înainte de a invita un copil în sânul mamei și al familiei. Cuplurile își reașează planurile de viață și își schimbă obiceiurile fizice pentru a-și purifica trupurile de toxine și se hrănesc cu hrană sănătoasă. (The Tibetan Art of Parenting – Arta tibetană a parentalității)

 

Mayașii, Incașii, Aztecii – Aceste culturi antice au fondat școli de formare pentru a pregăti femeile în vederea nașterii de copii evoluați.

 

 

 

 

Hindușii – Ritualuri sacre sunt înfăptuite pentru a pregăti drumul pământesc al unui suflet care coboară.

 

Vechii esenieni – practicau ritualuri pioase pentru în pregătirea sufetului care vine.

 

China antică – soția era încurajată să-și purifice inima, să lase la o parte mâhnirile lumești, să mediteze și să postească. Apoi, în a treia zi după terminarea menstruației, să facă dragoste după miezul nopții și înainte de ivirea zorilor. Soțul trebuie să-și armonizeze cele mai profunde sentimente cu soția lui și să-și contopească desfătarea cu a ei.

(www.cosmiccradle.com)

 

 

Bibliografie

Verny, Thomas, M.D., editor – Pre- and Perinatal Psychology, An Introduction, Human Sciences Press, Inc., New York; 1987.

Verny, Thomas, M.D. with Kelly, John – The Secret Life of the Unborn Child, Dell, New York; 1981.

Verny, Thomas, M.D., with Weintraub, Pamela – Nurturing the Unborn Child, A Nine-Month Program for Soothing, Stimulating, and Communicating with Your Baby, Dell, New York; 1991.

Omraam Mikhael, Aivanhov – O educație care începe înainte de naștere – Prosveta, București

Saraydarian, Torkom – Sex, Family, and the Woman in Society, Aquarian Educational Group, Sedona, Arizona, 1987.

Saraydarian, Torkom, Woman – Torch of the Future, Aquarian Educational Group, Sedona, Arizona, 1980.

 

 

Exit mobile version